0
Paprika zelená foto
Paprika zelená ZAHR0065 Ovocie a zelenina

Paprika zelená

Zahraničná farma
Zahraničná farma
0.98 Skladom 0,98€

Balenie


Produkt treba objednať do:

  • Pondelok 21:00
  • Utorok 21:00
  • Streda 21:00
  • Štvrtok 21:00
  • Nedeľa 21:00

Produkt doručujeme v dňoch:

  • Stv 14.11
  • Pia 15.11
  • So 16.11
  • Ne 17.11
  • Po 18.11
  • Ut 19.11
  • Str 20.11
  • Stv 21.11
  • Pia 22.11
  • So 23.11

Farma zo Španielska   Je to nevysoká a rozvetvená rastlina. Na zadnej časti listov sa krásne vynímajú plody – šešule 1-2 cm veľké. Niektoré druhy majú až 50 šešuliek. Šešule sú spočiatku zelené, neskôr sa zafarbujú do červena, oranžova alebo žltá. Pôvod Paprika bola dôležitou potravinovou zložkou národov Južnej a Strednej Ameriky už dávno predtým, ako sa stala známou v našich krajinách. Do Európy sa dostala vďaka cestám Krištofa Kolumba. Stále sa stupňujúcim svetovým obchodom sa paprika rýchlo rozšírila do Afriky, Blízkeho východu a juhovýchodnej Ázie až do Japonska. Iné názvy capsicum (lat), bell pepper/sweet pepper/pepper (en) Ďalšie účinné látky Obsahuje 10x viac vitamínu C ako v porovnaní s citrónom, vitamíny B1, B2, E,betakarotén, lykopén, vlákninu. Žiarivú farbu dosahuje vďaka flavonoidom. Typickú vôňu a chuť spôsobujú silice. Za štipľavosť vďačí alkaloidu kapsaicínu.   Význam pre zdravie Vitamín C neutralizuje voľné radikály a posilňuje obranyschopnosť organizmu. Prírodná látka kapsaicín povzbudzuje činnosť zažívacieho traktu. Beta karotén posilňuje bunky, brzdí proces starnutia a chráni pred škodlivým vplyvom slnka na pokožku. Pre vysoký obsah vitamínu C sa odporúča jesť ju preventívne pri prechladnutí. Jedna stredne veľká paprika pokryje dvoj až trojnásobok dennej potreby dospelého človeka. Vitamín C sa z papriky nevytráca ani ohrievaním ani pečením. Červená paprika obsahuje 9 x viacbetakaroténu a 2x viac vitamínu C ako zelená. Význam pri chudnutí Stimuluje a povzbudzuje tráviacu a obehovú sústavu, podporuje metabolizmus a pomáha telu spaľovať tuk. Zaujímavosť Na sušenie sa najviac hodí do botanickej zrelosti vyzretá koreninová paprika, z ktorej sa vyrába mletá červená paprika. Sušia sa aj tenkostenné odrody štipľavých paprík. Tie sa tiež môžu mlieť na práškovú papriku, ale dobre sa uchovávajú aj celé vysušené plody. Z nich sa podľa potreby odrezávajú kúsky, ktorými sa ochucujú jedlá.   Zdroj: www.nazdravie.sk

Farma zo Španielska

 

Je to nevysoká a rozvetvená rastlina. Na zadnej časti listov sa krásne vynímajú plody – šešule 1-2 cm veľké. Niektoré druhy majú až 50 šešuliek. Šešule sú spočiatku zelené, neskôr sa zafarbujú do červena, oranžova alebo žltá.

Pôvod

Paprika bola dôležitou potravinovou zložkou národov Južnej a Strednej Ameriky už dávno predtým, ako sa stala známou v našich krajinách. Do Európy sa dostala vďaka cestám Krištofa Kolumba. Stále sa stupňujúcim svetovým obchodom sa paprika rýchlo rozšírila do Afriky, Blízkeho východu a juhovýchodnej Ázie až do Japonska.

Iné názvy

capsicum (lat), bell pepper/sweet pepper/pepper (en)

Ďalšie účinné látky

Obsahuje 10x viac vitamínu C ako v porovnaní s citrónomvitamíny B1B2E,betakarotén, lykopén, vlákninu. Žiarivú farbu dosahuje vďaka flavonoidom. Typickú vôňu a chuť spôsobujú silice. Za štipľavosť vďačí alkaloidu kapsaicínu.

 

Význam pre zdravie

Vitamín C neutralizuje voľné radikály a posilňuje obranyschopnosť organizmu. Prírodná látka kapsaicín povzbudzuje činnosť zažívacieho traktu. Beta karotén posilňuje bunky, brzdí proces starnutia a chráni pred škodlivým vplyvom slnka na pokožku. Pre vysoký obsah vitamínu C sa odporúča jesť ju preventívne pri prechladnutí. Jedna stredne veľká paprika pokryje dvoj až trojnásobok dennej potreby dospelého človeka. Vitamín C sa z papriky nevytráca ani ohrievaním ani pečením. Červená paprika obsahuje 9 x viacbetakaroténu a 2x viac vitamínu C ako zelená.

Význam pri chudnutí

Stimuluje a povzbudzuje tráviacu a obehovú sústavu, podporuje metabolizmus a pomáha telu spaľovať tuk.

Zaujímavosť

Na sušenie sa najviac hodí do botanickej zrelosti vyzretá koreninová paprika, z ktorej sa vyrába mletá červená paprika. Sušia sa aj tenkostenné odrody štipľavých paprík. Tie sa tiež môžu mlieť na práškovú papriku, ale dobre sa uchovávajú aj celé vysušené plody. Z nich sa podľa potreby odrezávajú kúsky, ktorými sa ochucujú jedlá.

 

Zdroj: www.nazdravie.sk