0
Banány platano (na varenie)
Banány platano (na varenie) ZAHR0056 Ovocie a zelenina

Banány platano (na varenie)

Zahraničná farma
Zahraničná farma
4.12 Skladom 4,12€

Balenie


Produkt treba objednať do:

  • Pondelok 21:00
  • Utorok 21:00
  • Streda 21:00
  • Štvrtok 21:00
  • Nedeľa 21:00

Produkt doručujeme v dňoch:

  • Ne 22.9
  • Po 23.9
  • Ut 24.9
  • Str 25.9
  • Stv 26.9
  • Pia 27.9
  • So 28.9
  • Ne 29.9
  • Po 30.9
  • Ut 1.10

Banán platano je väčší než banán, chutí viac ako zemiak a pripravuje sa na konzumáciu varením alebo pečením. A hoci sa odlišujú sa vo vzhľade, chuti ale aj spôsobe úpravy na konzumáciu, obidva ponúkajú veľké nutričné benefity a majú svoje miesto vo vyváženom jedálničku. Nutričné hodnoty Banán a plantain obsahujú porovnateľné množstvo kalórií. Hrnček nakrájaného banánu obsahuje 134 kalórií, ekvivalent plantainu obsahuje 181 kalórií. Väčšina kalórií je zo sacharidov, tých je 34g vs. 47g na hrnček nakrájaného banánu/plantainu. Obsahujú malé množstvo vlákniny: 3,9 gramov (banán) vs. 3,4 g (plantain). Majú tiež málo tukov a proteínov. Vitamíny Obidva obsahujú vitamín C – plantain je ale štedrejší, obsahuje až 27,2mg na porciu, čo je cca 36% dennej dávky pre ženu a 30% pre muža. Platanos môžeme konzumovať počas všetkých štádií zrenia. Nie však surové. Tie by vám určite nechutili. Sú totiž tvrdšie, s chuťou dreva a škrobu. Ako nezrelé, zelené - sú platanos vhodné na vyprážanie. Nesú len nádych sladkosti. Obsahujú množstvo škrobu a chutia trochu ako zemiaky. Ako žlté, zrelé - sú menej škrobové a trošku viac sladké a mäkké. Najčastejšie sa vyprážajú. A nakoniec Ako prezreté, čierne - sú takmer rovnako sladké ako klasické banány. Najlepšie chutia pečené. Čo si z neho pripraviť? Vyskúšajte napríklad plantainové chipsy. Odkrojte špičky z oboch strán a po celej dĺžke nakrojte len šupku. Dajte do hrnca s vodou, pridajte soľ a trošku oleja. Varte cca 20 minút, potom ich vyberte a opatrne vylupnite zo šupky. Pokrájajte na kúsky a opražte na panvici. Môžete posypať bylinkami, napríklad tymiánom.

Banán platano je väčší než banán, chutí viac ako zemiak a pripravuje sa na konzumáciu varením alebo pečením. A hoci sa odlišujú sa vo vzhľade, chuti ale aj spôsobe úpravy na konzumáciu, obidva ponúkajú veľké nutričné benefity a majú svoje miesto vo vyváženom jedálničku. Nutričné hodnoty Banán a plantain obsahujú porovnateľné množstvo kalórií. Hrnček nakrájaného banánu obsahuje 134 kalórií, ekvivalent plantainu obsahuje 181 kalórií. Väčšina kalórií je zo sacharidov, tých je 34g vs. 47g na hrnček nakrájaného banánu/plantainu. Obsahujú malé množstvo vlákniny: 3,9 gramov (banán) vs. 3,4 g (plantain). Majú tiež málo tukov a proteínov. Vitamíny Obidva obsahujú vitamín C – plantain je ale štedrejší, obsahuje až 27,2mg na porciu, čo je cca 36% dennej dávky pre ženu a 30% pre muža.

Platanos môžeme konzumovať počas všetkých štádií zrenia. Nie však surové. Tie by vám určite nechutili. Sú totiž tvrdšie, s chuťou dreva a škrobu.
Ako nezrelé, zelené - sú platanos vhodné na vyprážanie. Nesú len nádych sladkosti. Obsahujú množstvo škrobu a chutia trochu ako zemiaky.
Ako žlté, zrelé - sú menej škrobové a trošku viac sladké a mäkké. Najčastejšie sa vyprážajú. A nakoniec
Ako prezreté, čierne - sú takmer rovnako sladké ako klasické banány. Najlepšie chutia pečené.

Čo si z neho pripraviť? Vyskúšajte napríklad plantainové chipsy. Odkrojte špičky z oboch strán a po celej dĺžke nakrojte len šupku. Dajte do hrnca s vodou, pridajte soľ a trošku oleja. Varte cca 20 minút, potom ich vyberte a opatrne vylupnite zo šupky. Pokrájajte na kúsky a opražte na panvici. Môžete posypať bylinkami, napríklad tymiánom.